Fat cabaret: lásky, strach a zen nekonfekčních žen
komedie
Co se odehrává za zataženou plentou zkušebních kabinek? Pod zářivkou, která nemilosrdně odhalí vše, co byste před světem chtěli schovat? Co probíhá v mysli a fantazii žen, které sledují svůj odraz v zrcadle? Vezmeme vás na dobrodružnou a krutě vtipnou plavbu na vlnách nekonečných diet, nesplněných novoročních předsevzetí, módních trendů i mindráků z hodin tělocviku. Sbor mořských panen zatančí Macarenu, na retro večírku ve stylu devadesátých let potkáte finalistky Miss ČR a možná přijde i Karl Lagerfeld. A snad doplujeme až ke smíření se sebou, s vlastním tělem a k upřímnému smíchu nad tím vším…
Režie: Janka Ryšánek Schmiedtová
Premiéra: 14. března 2023 v 19 hodin
Délka představení: 1 hodina 40 minut bez přestávky
Proč jít na toto představení?
1) Protože her o sebe přijetí a přijmutí vlastního těla se všemi nedokonalostmi není nikdy dost.
2) Protože Janka Ryšánek Schmiedtová patří mezi nejlepší režisérky své generace
3) Protože jsme inscenaci hráli na mnoha divadelních festivalech po celé České republice a vždy jsme se setkali s velmi pozitivními ohlasy.
Z diváckých ohlasů:
„Nasmála jsem se, až mi tekly slzy, plakala jsem, až mi tekly slzy, to se mi ještě v rámci jedné hry nestalo. Ženy, jste úžasné! “ (Luci)
„Ženy, ze srdce vám děkujeme za upřímnou zpověď a nechutný obraz dnešní doby. Je třeba mít koule a neposrat se z toho! “(12 žen ze Šumperka)
„Lepšie mít kamarátky s 2 bradami, jako s 2 tvarami! “(Zuz, Romča, Kača)
NEJBLIŽŠÍ REPRÍZY
FOTOGALERIE
O inscenaci
RECENZE
Zahajovacího praporu se jako první ujalo kvarteto dam z olomouckého divadelního dómu Tramtarie, které letošní programové menu rozmařile odšpuntovalo temperamentně hýřivou inscenací Fat cabaret: lásky, strach a zen nekonfekčních žen, v režii Janky Ryšánek Schmidtové. Feministická revue vycházející z řady osobních výpovědí, jež do pestrého scénického kaleidoskopu šikovně poskládala zkušená dramatička Anna Saavedra, staví na empatické režii, která pokorně slouží zvolenému tématu a jednoznačně ctí žánrová pravidla i různorodé dispozice umělkyň. Čtveřici jinak příkladně mušketýrsky partneřících hereček z hlediska zkušeností dominují Jana Drgová, jež brilantně, často pomocí ostrého střihu střídá groteskní momenty s emotivními náznaky existenciálních temnot a s nadhledem šarmantně unese i ošemetnou tendenční karikaturu Karla Lagerfelda, a Jana Posníková, bezprostředně navazující kontakt s publikem a bez ostychu nakládající s brutální komikou.
Petr KlariN Klár, Divadelní noviny, 6.11. 2023
Inscenaci jsem viděl nedávno ve sklepní scéně pražského Švandova divadla a chtěl o ní sám napsat. Je to mimořádně zdařilý kabaret čtyř typově rozdílných dam, jež Janka Ryšánek dokázala sjednotit ve funkční, vzájemně se doplňující a propojený celistvý tým. Každá z hereček přichází s jinou životní zkušeností, fyziognomií, hereckým přístupem, čímž vzniká – na základě chytrého, vtipného a v mnoha ohledech poučeného textového základu Anny Saavedry – pestrý večer, na kterém se baví – věřím – jak samy herečky, tak i diváci a (asi především) divačky.
Vladimír Hulec, divadelní kritik
Hrají
Jana DrgováDominika Hrazdílková
Tereza Toth Čápová
Jana Posníková j.h.
Inscenační tým
Autor: Anna SaavedraRežie: Janka Ryšánek Schmiedtová
Scéna, kostýmy: Julie Ema Růžičková
Hudba: Mario Buzzi
Rekvizity: Romana Vopičková
Soundesign, zvuk, projekce: Jonáš Meixner
Light design, světla: Daniel Bodlák
Výroba: Richard Andrýsek
Plakát: Petr Macháček
Foto na plakát : Daniel Schulz
Foto inscenace: Marek Malůšek


















































